Lexa Kai Brieck
Lexa Brieck is a Master’s Student at Keio University Graduate School of Media Design and a member of the Future Crafts lab, researching sustainable fabrication for STEAM education. She received her Bachelor’s degree from The University of Tokyo and completed her undergraduate thesis, titled “Unheard Voices of Amami Islanders: Identity and Indigenous Rights,” under the supervision of Professor Yuko Itatsu.
ブリック レクサ海
慶應大学大学院メディアデザイン研究科の修士課程学生で、Future Craftsプロジェクトの一員としてSTEAM教育に向けた持続可能な製作について研究しています。東京大学で学士号を取得し、板津木綿子先生の指導のもと「奄美大島島民の知られざる声:アイデンティティと先住民の権利」というタイトルで卒業論文を執筆した。
Sakura Takeda Davis
After completing her thesis on Womenomics (“Gender Inequality in Japan: Problematizing the Discourse of Womenomics Through Three Case Studies”), Sakura graduated from UTokyo in 2022. She now works in Global Operations at Qualtrics, a technology platform used by organizations to collect and act on experience data. After completing her thesis on Womenomics (“Gender Inequality in Japan: Problematizing the Discourse of Womenomics Through Three Case Studies”), Sakura graduated from UTokyo in 2022. She now works in Global Operations at Qualtrics, a technology platform used by organizations to collect and act on experience data.
武田デービス さくら
女性経済学の分野で「日本におけるジェンダー不平等:3つのケーススタディから見る女性経済学のディスコースへの問題提起」というテーマで卒業論文を執筆後、2022年に東京大学を卒業した。現在はクアルトリクスのグローバルオペレーションで勤務している。
Chloe Anastasia Lim
Chloe received her Masters of Arts in Global Society from the Graduate School of Arts and Sciences at the University of Tokyo in September 2021. As a sociolinguist, her research interests lie in gender and sexuality, class and race, as well as translations (mainly between English and Japanese). Her Master’s thesis, titled “The Impact of Japanese Language Ideology on English to Japanese Translations: A Critical Discourse Analysis of the Sitcom Friends”, analysed the impacts of Japanese gender ideology on English to Japanese translations. Although she has since transitioned into the corporate world and currently works as a Business Analyst at Rakuten, Chloe still enjoys being involved in academia and keeps herself up-to-date about research in the field of linguistics.
リム アナスタシア クロエ
2021年9月に東京大学総合文化研究科(国際人材養成プログラム)で修士課程を取得しました。社会言語学の研究者として、ジェンダーやセクシャリティ、階級や人種だけではなく英語と日本語の翻訳にも研究の関心を持っています。修士論文研究では「英日翻訳における日本語のイデオロギーの影響:ホームドラマ「フレンズ」の批判的談話分析」というタイトルのもと、英日翻訳における日本のジェンダーイデオロギーの影響について分析しました。現在は学問から企業の世界に移行し、楽天でビジネスアナリストとして働いていますが、アカデミアの世界に関心を持ち続けています。
Angeli Machida (Rambukpota)
Angeli graduated from the University of Tokyo in 2019 after completing her thesis on “Masked Political Activism in Contemporary Japanese Food Discourse”, which won an award for Outstanding Thesis in her graduating class. She now works as a Technology Consulting Analyst at Accenture, a management consulting firm specializing in information technology, strategy and innovation.
マチダ アンジェリ
「現代の日本の食をめぐるディスコースにある隠された政治的アクティビズム」(優秀論文賞を受賞)というテーマで論文を書いた後、2019年に東京大学を卒業しました。現在は情報テクノロジー、戦略やイノベーションに特化したコンサルティング会社アクセンチュアでテクノロジーコンサルティングアナリストとして勤務しています。
Shafaat Ukishima
“My name is Shafaat and I graduated from the University of Tokyo in August 2021. Inspired by my mixed Japanese-Ghanaian heritage, and the shared experiences and stories within the “Blasian” community, I wrote my senior thesis titled “Blasian is Beautiful: Perceptions of Beauty, Agency, and Shifting Ideals in Mixed African-Asian Women”. Through this research I had the incredible opportunity to work with Professor Itatsu and also won the PEAK Award for Academic Excellence for submitting the best thesis in my program. I am passionate about Education and currently I work in a bilingual international school in Tokyo as an early childhood educator. From fall 2022, I will be pursuing a Master of Education in Education Leadership, Organizations and Entrepreneurship at the Harvard Graduate School of Education. In the future I want to help organizations design and develop schools in Africa as well as establish my very own school in Ghana.”
ウキシマ シャファート
東京大学を2021年8月に卒業しました。自身の日本とガーナのルーツとブラジアンコミュニティでの経験やストーリーに影響を受け、「ブラジリアンは美しい:美と主体の認識とアフリカ系アジア人女性の理想像の変革」というテーマで卒業論文を執筆しました。この研究を通して板津先生とご一緒できる素晴らしい機会を得ただけではなく、PEAKのプログラムから賞を頂くことができました。私は教育に意欲を持ち、現在は東京のインターナショナルスクールで早期教育に携わっています。2022年秋からはハーバード大学教育大学院で教育学の修士課程の道に進む予定です。将来は、アフリカの学校を発展させる期間の力になりたいだけではなく、ガーナで自身の学校を立ち上げたいと思っています。
Anna Woźny
Doctoral Candidate, Department of Sociology, University of Michigan
MA, Sociology, University of Michigan
BA, Japan in East Asia, University of Tokyo
ヴォジュニ アンナ
博士課程学生 ミシガン大学 社会学研究科修士(社会学)ミシガン大学
学士(国際日本研究コース)東京大学