
張 義祺 (チョウ ギキ)
Master’s Student
修士課程学生
e-mail [at]→@:
chriszhang-yiqi[at]g.ecc.u-tokyo.ac.jp
Information, Technology, and Society in Asia (ITASIA), Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
Languages: Mandarin Chinese, English, Japanese
My research interests span media studies, advertising studies, and gender studies. Currently, I am conducting research on the promotion of femvertising and menvertising campaigns in Japan’s advertising industry. While these advertisements are originally designed in the western context to convey messages that challenge traditional gender stereotypes, I aim to analyze how Japanese consumers react to these messages in terms of both brand awareness and brand image by questioning the authenticity of these campaigns. Additionally, I am personally interested in topics such as the formation and transformation of queer groups’ digital spaces, as well as the application of artificial intelligence in the protection of cultural heritage.
情報学環・学際情報学府 学際情報学 アジア情報社会修士課程
言語:中国語、英語、日本語
私はメディア研究、広告研究、そしてジェンダー研究に興味があります。現在、私は日本の広告業界におけるジェンダー・ステレオタイプに関する研究を行っています。西洋発祥の言葉である「フェムバタイジング」および「メンバタイジング」といった、ジェンダー・ステレオタイプを打破することを目指すキャンペーンを重点に置きながら、消費者がこれらのメッセージにどのように反応するか、またはこれらのキャンペーンはブランド認知とブランドイメージにどのような影響をもたらすかを分析することを通じて、広告業界の動向を知りたいと思います。さらに、私は個人的にはクィアコミュニティのデジタル空間の形成と変容、そして人工知能を用いた文化遺産保護などの研究にも興味があります。
